Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


piątek, 11 kwietnia 2014

Babka cytrynowa

Witajcie!

Za babkami w sumie osobiście nie przepadam, dlatego goszczą u mnie na stole dość rzadko.
Kiedy tak w ogóle ostatnio piekłam coś babkowatego?
Kurcze... Chyba w tamtym roku na Wielkanoc!
Dlatego dzisiaj się przełamałam i upiekłam cytrynową.
Przepis bardzo prosty, znalazłam w "Uwielbiam gotować"



Recepturę nieco zmodyfikowałam, bo nie dałam gwiazdek jak w oryginale i trochę inne proporcje w składnikach, ale minimalnie...  ;)

Babka cytrynowa
  • 200 g margaryny
  • 4 duże jaja
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • starta skórka z 1 dużej cytryny (Ja dałam z dwóch)
  • sok z 1 dużej cytryny
  • aromat cytrynowy - kilka kropel
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (Ja dałam całą paczuszkę)
Żółty lukier:
  • cukier puder
  • sok z cytryny
  • żółty barwnik spożywczy (Ja użyłam tubkę Dr. Oetker)
 
Całe jajka miksuję z cukrem i cukrem waniliowym na gęstą, białą i puszystą masę. Do masy jajecznej dodaję przesianą mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Na końcu dodaję ostrożnie rozpuszczoną i ostudzoną margarynę, sok i skórkę startą z cytryny oraz kilka kropel olejku cytrynowego. Całość mieszam delikatnie i przekładam ciasto do wysmarowanej margaryną i wysypanej bułką tartą formy na babkę. Piekę w nagrzanym piekarniku do 180*C ok. 45 minut. Po upieczeniu i ostudzeniu ozdabiam babkę lukrem wykonanym z cukru pudru, soku z cytryny i żółtego barwnika.

Z uwag co do przepisu, to brak proporcji na lukier.
Ja robię to tak : 1szkl. cukru pudru na dwie łyżki zimnej wody. Dodajemy wodę do cukru - nigdy na odwrót!


Dla lubiących pobawić się w składanie serwetek, wyszukałam sposób jak zrobić zająca....
Nie jest trudno, bo mnie  się udało! ;)))

źródło: foolforfood.de
źródło: foolforfood.de



A na dworze  wiosna na całego!




...a mnie dopadło przeziębienie! :(

Dzisiaj piąteczek, także mimo wszystko jest powód do radości! ;)


45 komentarzy:

  1. Skusiłaś mnie na babkę, bo dostałam wyjątkowo dużo jajek, a Twoja taka apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Basiu, do tej potrzebujesz tylko cztery! ;)))

      Usuń
  2. Witaj Dorotko !!!!!!!
    Wczoraj zrobiłam spis co gotuję i co piekę
    serniczek,makowiec no i babka
    ponieważ babki piekę dwa razy do roku
    to i przepisu nie pamiętam dzięki nie muszę szukać
    Twój wykorzystam .
    Dorotko u Was już maga świąt wspaniale
    Pozdrawiam serdecznie Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz! A Ja mam pustkę w głowie! Nie wiem jeszcze co ugotuję, co upiekę. Jakoś w tym roku wszystko innymi torami u mnie leci.
      Co? Ty też dwa razy do roku? hahahahaha! Ale numer! Przyznam Ci się, że Ja też żadnych własnych przepisów na babki nie posiadam, bo właśnie - rzadko je czynię... ;)
      Pozdrowionka!

      Usuń
  3. Zdrowka zycze !!! Apetyczna babeczka ;))) Ostatnio jadlam przepyszne ciasto cytrynowe wykonane przez mame mojego M. gdyz sama nie pieke ;)))
    Pozdrawoam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest lepiej!
      W poniedziałek znowu do pracy (czyt. kieratu)........ :)

      Usuń
  4. Dorota, oczy mi wylazly! Jakie cudo,ta baba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...no coś Ty! Przecież babki to taki "rezerwowy" wypiek... hihi! ;) Nazywam to tak, dlatego, że czasami mam w szafie jakąś tego typu gotowiznę ze sklepu, która może leżeć zapakowana, a leżeć....
      Na niespodziewanych gości jak znalazł!

      Usuń
  5. Muszę taką babę chyba upiec:) Jestem pod wrażeniem twojego gotowania Dorotko:) Buźka

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, z zamkniętymi oczami ją zrobisz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł do ozdobienia babki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te cukierkowe gniazdeczka znajdziesz w Aldim...

      Usuń
  8. ja tam takie babki lubię kawałek bym z chęcią zjadła:D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadne ciasto nie jest takie proste jak babka, także działaj kobieto!

      Usuń
  9. Lubię cytrynowe babki za ich orzeźwiający smak, Twoja śliczna z tą polewą i bardzo ciekawa foremka :) Instruktarz składania serwetki na pewno się przyda. Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z babek, to Ja chyba tylko cytrynowe najbardziej uważam.... hehe!

      Usuń
  10. Dorotko, dzięki za przepis na babkę, bo własnie zastanawiałam się co upiekę. Lubię korzystać z przepisów już przez kogoś sprawdzonych, więc Twój przepis jak znalazł. Życzę Ci dużo zdrówka i miłego odpoczynku.
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis przetestowałam, ciasto wyszło dobrze, domownikom też smakowało, szczególnie najmłodszemu (aż mnie zdziwiło). Kto wie, może i będę częściej takie piec, a nie tylko raz na rok...
      Już ze mną jest lepiej! :)))
      Serdeczności........

      Usuń
  11. Włączyłam Twój post, spojrzałam na zdjęcie i ... najpierw poszłam zrobić sobie kogiel mogiel ;) Nie na moje nerwy oglądanie takich smakowitości o "suchym pysku" :))))
    Ja jakoś w tym roku nie mogę się zebrać na jakieś większe plany świąteczno-kulinarne, więc myślę, że będzie skromnie. U Ciebie za to nie mogę się napatrzeć!
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam! Przecież to zwykła babka!
      Nie ma nic prostszego (nooo... chyba jeszcze tylko naleśniki są łatwiejsze! hihi!)
      Ja też nie mogę się zebrać z myślami, czasem, finansami....
      ... i to co zrobię, czy ugotuję, to będzie chyba kwestia przypadku.
      Buziaki!

      Usuń
  12. Dorotko, cukiernik ze mnie żaden, ale skoro polecasz to może jutro spróbuję swych sił w tej dziedzinie. Babka wygląda kusząco. Uwielbiam cytryny :) Życzę szybkiego powrotu do zdrowia ! Ściskam Cię mocno, Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajna baba z gniazdkami i jajkami !!! Udała Ci się , i na pewno pyszna !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ostatni kawałek dzisiaj kuzynka Ania wtryniła! ;)

      Usuń
  14. Babka wygląda pysznie. Aż się prosi żeby wypróbować przepis.
    Od kilku lat na Święta Wielkanocne piekłam tą samą babkę z cytrynowym lukrem, chyba czas najwyższy zmienić przepis.
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...babki w sumie wszystkie do siebie podobne Dorotko. Ja przestudiowałam parę przepisów, zanim tą upiekłam. Akurat ilość jajek mi pasowała z ilością jaką miałam w domu - ot i to przesądziło! ;)

      Usuń
  15. A ja właśnie szukam dobrego przepisu na babkę cytrynową! Dziękuję Dorotko.
    Twoja wygląda obłędnie i ja też taką chcę!
    Buziaczki ślę kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając Ciebie, to wyjdzie dzieło sztuki cukierniczej! ;)))))

      Usuń
  16. Wyglada bardzo świąteczne i pewne tez tak smakuje. :))))))s.

    OdpowiedzUsuń
  17. U nas babka to ciasto na jeden kęs :) Jak robię babkę to znika od razu, jest uwielbiana przez wszystkich. Ta Twoja wygląda niesamowicie więc mogę przypuszczać, że i smakuje super. Ale u Ciebie już świątecznie . Dużo zdrówka Ci życzę i miłego weekendu . pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że te świeta zbyt mnie jakoś nie cieszą... Mam pusto w głowie jak to wszystko zorganizować. Ale z kupowaniem nowych gadżetów jestem silna i nie pękam. Ciekawa jestem, jak z tym u Ciebie jest... ;)))

      Usuń
  18. Ta babka to taki wieniec, i mam taka formę nawet, fajny żółty lukier,a te kurki na nóżkach odlotowe!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale trafiłaś z tą babką. Właśnie szukałam przepisu na babkę cytrynową, bo też babki piekę tylko z okazji Wielkanocy. Dzięki za pomysł ze składaniem serwetek - póbowałam wczoraj z papierową, też wyszło.
    Pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babka naprawdę smaczna. Wypiek powtórzę na Wielkanoc, tylko inaczej pewnie udekoruję.
      A widzisz?! Jak mnie zając wyszedł, to wyjdzie każdemu!

      Usuń
  20. Ja do słodkiego zupełnie się nie nadaję. Więc tylko podziwiać mogę Twoje dzieła :) I mnie również przeziębienie dopadło. Nie ma to jak przed samymi Świętami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam! Nie marudź!
      Ja nie umiem szydełkować i też żyję! ;)))

      Usuń
  21. Przepiękna ta babka... Ostatnio próbowałam zrobić dwukolorową waniliowo-malinową, a wyszła mi zupełnie jednolita żółciutka, chyba za mało barwnika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że dałaś za mało barwnika. Ja używam tych ogólnie dostępnych Dr. Oetkera, i mam tylko z nimi doświadczenie.Jest ich parę w opakowaniu. Na lukier zużyłam całą tubkę żółtego. Lukier zrobiłam z podwójnej ilości cukru pudru.
      Myślę, że do zabarwienia ciasta trzeba dać też po całej tubce dla każdego koloru.

      Usuń
  22. Mniam...! Próbowałem dostać się do tej babki i zgryzłem monitor... :P
    Już osobiście przekonałem się, że Ciocia ma talent do tworzenia pyszności! :) Jeszcze tam wrócę!
    Znowu przeziębienie? Zdrowia życzę i pozdrawiam
    /Mariusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eeee tam!
      Nie miałeś okazji nic spróbować (tak naprawdę).Wpadaj! Tylko o bardziej cieplejszej porze roku.Okolice Kolonii są przecież bardzo piękne.. Acha! Te drzewa z pomponami nazywają się platany kloniaste.
      Tak, dopadło mnie choróbsko.Tym razem głos jednak miałam! hihi! ;))))))
      ... ale ogólnie byłam do d..y. Teraz już jest o.k.
      Pozdrowionka......

      Usuń
  23. :)
    http://500v.net/site/voncologne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepyszna na Wielkanoc i piękna dekoracja, a Twoje kwiaty jak z bajki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdrówka przede wszystkim na te radosne Święta Dorotko!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)