Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


poniedziałek, 15 maja 2017

Rabarbarowa tarta ze wzorkiem...

Hej!


Zaniedbałam ostatnio bloga, oj zaniedbałam!
Jak patrzę na datę ostatniego postu, to jest już dość odległa. I tu już na początku muszę się przyznać, że ten post jest taki trochę w naprędce pisany, więcej zdjęć, mniej treści...
No cóż, życie ostatnio toczy się w głównej mierze w ogrodzie, także tematy następnych postów przypuszczalnie związane będą właśnie z tą  moją mini oazą.

A na dzisiaj mam dla Was ciasto z rabarbarem, które robiłam na Weekend.


Pomysł na to ciasto zaczerpnęłam z niemieckiego bloga "leckermachtlaune". Przepis jednak nieco przerobiłam. Przyznam się, że wzorek nie zrobiłam super symetrycznie, ale zostało mi trochę więcej rabarbaru i szkoda mi było wyrzucić nadwyżki...


Rabarbarowa tarta ze wzorkiem
 
Składniki na formę o średnicy 26cm

Na spód:
180g mąki
50g mielonych migdałów
50g brązowego cukru
cukier waniliowy
100g masła
1 jajko

Nadzienie:
100g Quarku ( ser z wiaderka)
250g mascarpone
100g śmietany
3 łyżki cukru pudru
1 jajko
parę kropli olejku waniliowego

Dodatkowo: 5 średniej wielkości łodyg rabarbaru +5 łyżek cukru
 Zagnieć ciasto z podanych składników na spód i odstaw na godzinę do lodówki.
W międzyczasie oczyść łodygi rabarbaru i potnij w 2-wu centymetrowe romby i wymieszaj z 5 łyżkami cukru.
Na niezbyt szybkich obrotach miksera wymieszaj delikatnie razem wszystkie składniki na nadzienie.
Następnie wysmaruj masłem i obsyp nieco tartą bułką formę do tarty.
 Wyklej ją ciastem nie zapominając o nieco wystającym brzegu.
Nakłuj widelcem.
Wstaw do nagrzanego piekarnika 180°C (góra-dół) i piecz przez ok. 10 min. aż do lekkiego zrumienienia.
Po tym czasie wlej serowe nadzienie i piecz dalsze 20 min.
Następnie wyjmij z pieca i tutaj zacznie się część dekoracyjna z rombami - tak jak na zdjęciu.
Posmaruj ciasto sokiem, który pozostał z rabarbaru.
Zapiekaj następne 10 min (do zmiękczenia rabarbaru).

Ciasto spożywać najlepiej w dzień pieczenia, na drugi dzień rabarbar wytraca nieco kolor.


 
Dla tych co nie lubią grzebać się w ziemi i nie są zwolennikami ogrodów - to już koniec posta!

Ci co jednak lubią kwiatki, niechaj jeszcze zostaną... Mam dla Was parę migawek z mojej oazy...
Zdjęcia nie są wszystkie super aktualne, bo już po tulipanach, serduszka przekwitła, korony cesarskie także...
Miłego oglądania! :)

Wilec zwany też powojem ogrodowym


Chabry ogrodowe


Drzewko figowe
Orliki


Serduszka



Korony cesarskie

Pięknego tygodnia kochani!
Zapowiada się słoneczny tydzień!

Wasza "voncologne"
:)

30 komentarzy:

  1. Jest post :))))))))))))))))))))))))))))
    Idę po obiad, siadam i czytam. Oj długo trzeba było czekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne tulipany :) Śliczna wiosna u Ciebie. Ja nieciastowa to wierzę na słowo, że jest pyszne :D
      Buziaki :D

      Usuń
    2. Ba! Słońce na dworze, to i zapał na ślęczenie w necie mniejszy.... ;)

      Usuń
  2. U mnie też pod znakiem rabarbaru :D Sezon na niego mija tak szybko, a jest pyszny i trzeba korzystać :D
    Zdjęcia ogrodowe piękne, tulipany jak z bajki <3
    Ściskam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam swojego rabarbaru w ogrodzie, niestety muszę kupywać. Teraz przymierzam się do ugotowania kompotu, dawni takiego nie piłam... To smaki z mojego dzieciństwa jeszcze.
      Uściski Agnieszko! :)

      Usuń
  3. Pięknie Ci kwiaty rozkwitły. Ja w tych tematach dopiero raczkuje, ale nieodmiennie takie ujęcia mnie zachwycają. U mnie rabatka wręcz miniaturowa ;). A ciasto wygląda smakowicie. Uściski przesyłam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniu, po troszeczku, po troszeczku... Ja też nie mam potężnej powierzchni. A doświadczenie przyjdzie z czasem... :)

      Usuń
  4. Tarta wygląda genialnie i pewnie tak samo smakuje. Kwiatów podobno nie należy chwalić, ale tak od serca to pewnie ten przesąd nie działa. Zawsze zachwycają mnie Twoje zdjęcia. Pozdrawiam ciepło, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam z tym chwaleniem (na wszelki wypadek jednak zrobiłam "tfu! tfu!" przez lewe ramię! hihi... ;))))
      Serdeczności!

      Usuń
  5. Tarta bardzo apetyczna, a kwiatki cudne. Chyba nawet nie wiedzialam, ze sa biale serduszka. Ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam! Zgarnęłam w tamtym roku w Baumarkcie, bo do biało kwitnących kwiatów mam upodobanie... :)

      Usuń
  6. Zazdraszczam Ci dzrewka figowego i białej serduszki-jest sliczna....ciasto z rabarbarem niezwykle efektowne i myslę,że smaczne. Zawsze w sezonie piekę, takie z budyniem ale najlepsze jest ciepłe....mniam. WIdze,że Ty tez sie tłumaczysz z nieobecności....ale czas tak leci,że trudno wszystko pogodzić.....a teraz własnie nasze ogrody pochłoną nas bez reszty....pieknej pogody i miłych dni Dorotko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Figowe drzewko mam już chyba z trzy lata, rośnie bezpośrednio w gruncie. Owocuje i owoce dojrzewają, mają całkiem inny smak niż te kupione w sklepie. Z racji, że zimy u nas łagodne, to nawet nie nakrywam.A serduszkę kupiłam w tamtym roku w Baumarkcie, przekwitniętą i mocno przecenioną, że połaszczyłam się na parę innych jeszcze kwiatów , również przekwitniętych, ale za takie pieniądze, że grzechem byłoby nie wziąźć... Ba! Wiadomo - byliny na wiosnę zakwitną znowu, także nie przeraził mnie ich stan....
      Oj, Beatko... Te nasze ogrody! Właśnie nadaję do Ciebie z altany, piję kompot z rabarbaru i korzystam z cienia, bo na dworze 28°C.... Będą z pewnością dłuższe przerwy w pisaniu na blogu, ale przecież z tego powodu świat się nie zawali....
      Uściski!

      Usuń
  7. Dorotka, twoje zdjęcia są bardzo piękne. Mnie jest naprawdę jak twoj blogu. Ciasto z rabarbarem jest to małe dzieło sztuki, doskonala przepis. Pozdrawiam!
    Przepraszam, mój polski nie jest zbyt doskonały :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Moniko!
      Twój polski jest o niebo lepszy niż mój słowacki, bo tak naprawdę go nie znam. Twoje posty zawsze sobie przetłumaczam przez Google - tłumacza....
      Miło mi, że do mnie zaglądasz... :)

      Usuń
  8. Dorotko Twoja tarta z rabarbarem wygląda jak z żurnala :) Dzieło sztuki.
    A ogród zjawiskowy, tyle masz tam pięknych kwiatów, pamiętam zdjęcia z ubiegłego roku.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tarta nie jest symetryczna, ale jak ktoś che pobawić się w dokładne odtworzenie wzoru, to podałam link bloga, gdzie tym ciastem się zainspirowałam...:)
      Justynko, dużo kwiatów to Ja bym chciała mieć, tylko niestety powierzchnia nie taka...
      Serdeczności!

      Usuń
  9. Dorotko, uwielbiam rabarber a przepis zabieram, super wyglada
    a zdjecia z ogrodka przepiekne.
    Pozdrawiam cieplo
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zeby Ci było łatwiej, przepis jest z niemieckiej strony....
      ;)

      Usuń
  10. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Hello ! just an invitation to join for the community. This allows you to promote your website and publish articles
    https://plus.google.com/u/0/communities/109662684129677096983

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja!!!
    Ależ ona wygląda, po prostu genialnie.
    Aż szkoda się zabierać do jedzenia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle się u mnie dzieje,że zaniedbałam znajome blogi :) Piękne kwiaty ogród marzenie
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala, to tak jak i u mnie.... Od zeszłego tygodnia nie mam dnia spokojnego, codziennie załatwianie spraw po urzędach, dentysta, bank, etc. Nawet nie wiesz jak się cieszę, kiedy mogę siąść w ogrodzie i odciąć się od tego wszystkiego.... Acha! Jeżeli masz wycieczki z Fejsa na Twój zielony tort, to powiem Ci, że przepis ten zrobił furorę na jednej z tamtejszych grup kulinarnych... ;)))

      Usuń
  13. jak zawsze u Ciebie zdjęcia ogladam z otwarta buzią,.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tarta prezentuje się tak smakowicie. A galeria kwiatowych zdjęć jest ucztą dla oczu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto wygląda apetycznie .Kwiaty przepiękne,u mnie serduszka przemarzła, a orliki mają dopiero pączki. Cudownie jest teraz odpoczywać w ogrodzie i napawać się widokiem takich śliczności. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie lubię rabarbaru, ale ten wzorek wygląda inspirująco, rewelacja ! Kwiaty fotografujesz znakomicie . Ala

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)